SKRIVET: 2011-03-13, kl 23:11:56 | PUBLICERAT I: Allmänt

Spontanfika

Tog en någorlunda lugn morgon i morse. Skulle inte vara i skolan förrän vid 13.00. Ja, på en SÖNDAG! Jag och min uppsats-kamrat satt i alla fall tre timmar, även om mycket av den tiden var att stirra på ett tomt word-dokument. Nej, inte riktigt så var det väl, men det var ungefär så mycket frustration jag kände när vi gick därifrån, ungefär som att vi verkligen inte hunnit göra något alls. Kändes som att vi kunde gjort så mycket mer.
På vägen hem gick jag förbi mitt gamla jobb på bingon och råkade kolla in genom fönstret, som jag alltid gör för att se vilka som jobbar för dagen. Fick mig en trevlig överaskning när jag såg Daniel. Han jobbar inte alls ofta, så var mer tur än skicklighet. Så jag tog ett par steg åt vänster in genom dörren och sa hej. Hade ännu mer tur när det visade sig att han slutade inom ett par minuter. Så ovanpå all min tur blev det en kopp kaffe och en två timmars pratstund som kändes riktigt bra eftersom det var över ett halvår sedan sist.
Spontanfika är oftast det bästa fikat =) Let's keep it at that!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: