SKRIVET: 2011-02-28, kl 02:33:32 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tapetklister under skorna och ananas mellan tänderna

Denna veckan har jag verkligen rört mig mer än vad min kvot brukar vara. Den mesta lediga tid har gått till att hjälpa Isabella och mattias att bli klara med sitt hus på en veckas tid för att hinna med det mesta grovrenovering innan inflytt. Därav har ingått att lägga skyddspapp på golv, dra ner gamla tapeter, måla, lägga glasfiberväv (därav tapetklister under skorna), hackat is på uppfarten och även på slutet bära kartonger och skruva ihop IKEA-möbler.
I torsdags var det dessutom inspirationskväll hos Xtravaganza. De hade bjudit in gästföreläsare och man fick gärna inspirera sina kamrater att komma med. En av föreläsarna var en tjej som använt sig av Xtravaganza och gått ner 50 (!!) kg inom loppet av ett år och dessutom kände att de tinte var några större problem att hålla sig där i fortsättnigen. Under kvällen bjöds även på introduktionsgenomgångar på ett par gymredskap och sen bjöds på en massa god exotisk frukt. Jag själv frossade i ananasen och mangon som är två saftiga favoriter. Det enda minuset är fibrerna i ananasen som alltid fastnar mellan tänderna och att det sticks på tungan i över en timme efter att man ätit av denna mumsiga frukt.
Ikväll har jag och ett par av tjejkompisarna varit och slagit runt ordentligt på en helt vanlig söndag. Började med bowling, vilken jag förlorade stenhårt, precis vad jag väntat mig. Men det var kul ändå. Därefter hamnade vi på Bishops Arms där det blev många skratt och en hel del tokerier. När de stängde drog vi vidare till Tonic, en av de få barer i stan som har öppet en söndag. Måste väl erkänna att jag drack mer än vad jag räknat med, men jag har fått ta igen det redan ikväll. Minuset med en iPhone är att batteriet inte håller allt för länge. Inte mitt heller. Så jag bad bartendern att kolla busstider. Enligt honom skulle det gå en buss om dåvarande 20 minuter. Men när jag kom bort till busstorget var tavlan med kommande avgångar tom och efter lusläsning av den ANALOGA busstidtabellen konstaterade jag att den buss som bartendern pratat om endast gick natten efter juldagen och nyårsdagen typ. Jag hade ingen lust att vänta 6 timmar på bussen så det var bara till att börja gå, snål som jag är så vägrade jag betala för en taxi. EN timmes promenad fick jag liksom på köpet. Vet inte om jag ska skratta eller gråta över att jag fick en gottgörande promenad även om den var utan tillgång till musik i lurarna och vid två på natten i ett helt öde Borås..


jenn

Jag har länkat till en tävling på min blogg som du kanske är intresserad av. Alla bloggare kan vinna bla 1000kr till H&M! Kika in om du har lust!



http://barbados.blogg.se/2011/february/hm.html





PUBLICERAT: 2011-03-01, 11:13:45 | URL: http://barbados.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: