SKRIVET: 2011-04-09, kl 19:06:09 | PUBLICERAT I: xtravaganza

Sturegallerian

Idag har varit en bättre dag än igår. Min mage har sagt stopp för allt hela gårdagen så jag sov mest och försökte bli av med besvären.
Idag har jag varit och lunchat med fina John, i Sturegallerian. Vi började egentligen i gamla stan men vandrade in mot stureplan innnan vi bestämde oss för att äta där.
Senare när jag kom hem blev det våfflor. Och då tänker ni säkert direkt att det inte kan följa min diet, och det gör det inte heller. Så därför gjorde jag egen våffelsmet. den innehåller inget vanligt mjöl. Man gör istället ett mjöl på sötmandel. Min våffel smet räckte till 2 våfflor, lagom för en person, men jag klarade bara en. De var väldigt mättande. Och för att komma undan sylten skivade jag ett halvt äpple och la på. Grädden unnade jag mig till detta :P
Receptet till nyttigvåfflorna är:
½ dl grädde
1 ägg
1 - 1½ dl mandelmjöl (bara att köra skalad sötmandel i matberedare eller dylikt tills det blir ett mjöl.)
½ tsk bakpulver.
Blanda ägg och grädde och ha därefter i mandelmjölet. Man får känna efter lite hur mycket man behöver efter koncistensen på smeten, den ska vara något tjock. Sedan i med bakpulvret och sen är det bara att grädda.
Perfekt som substitut för vanliga våfflor.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: