SKRIVET: 2010-09-26, kl 21:01:16 | PUBLICERAT I: Allmänt

Mycket trevlig helg

Denna helgen började redan till lunch på fredagen. Mamma har varit nere här i Borås i veckoslutet med jobbet. Därav blev det utelunch på fredagen, detta på köket, som faktiskt är en bra restaurang här i stan. För mig och mammas chef som följde med på lunchen blev det schnitzel. En av de bättre jag ätit. Mamma var istället lite för bakis för att vara sugen på mat ;)

Och jag fick blommor av mamma!
Senare på kväll en hjälpte mamma mig att storhandla och sedan blev det middag på oliven. MUMS! Bästa planksteken i stada! Sen var det min tur att gå ut och göra stan'. Mötte upp Ellen och Andreas vid södra torget och gick till vår lokala bowlinghall för lite förmingel. Senare hamnade vi på Harry's och ännu senare på Brasseriet. Det sist nämnda är inte det stället i stan jag skulle välja, men blir man bjuden på inträdet så blir man. ;)

dagen efter blev det en tidig frulost redan vid 8. Dock var det min tur att inte vara så sugen på mat om ni förstår vad jag menar. Jag tog istället en ganska lugn morgon medan mamma tog en promenad. Jag fick i mig en macka under tiden tillslut i alla fall.

Just denna helgen var det höstmarknad i stan. Då är alla gator och torg i stadskärnan proppfyllda med marknadsstånd och lokala marknadsförsäljare. Mamma fick tag i lite honung och en ring, och jag fick ett par örhängen av mamma. Dessa formade som kattansikten. det roliga med dessa är att innan man sätter låset bakom örsnibben trär man på "kroppen" till katten, detta gör så att det ser ut som om katten hänger i hålet i örat.



Tack för en trevlig helg alla inblandade!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: