SKRIVET: 2010-11-11, kl 00:46:04 | PUBLICERAT I: Allmänt

Veckans minuspoäng och minusgrader är utdelade

Igår var det Västtrafik som fick den stora minuspoängen! Igår skulle jag vara på ett obligatoriskt seminarium, och jag hade en riktigt lugn morgon ändå. Tog en lugn frukost och gick upp mot bussen som vanligt 20 min innan min lektion skulle börja. När jag stått där i inte mer än två minuter kommer en äldre man förbi och säger ”Men du, du vet väl att bussarna är inställda tills vidare?”
Jag får panik! Om en kvart måste jag vara nere i stan, och jag har definitivt inte råd att ta en taxi!
Det löste sig ändå väl då det kom fler som skulle ta bussen ner mot stan. En av dem var en go’ tjej som tar bussen istället för bilen på morgnarna då det i längden är billigare. Hon gav upp när bussarna var inställda och gjorde ett undantag. Och jag fick lifta med henne! Ibland finns det änglasjälar!
Men i morses istället. Då blev jag nästan lite sur. För igår så skyllde Västtrafik på att den lilla snön som fallit (typ en decimeter) gjorde det för halt för att busschaförerna skulle våga sig ut. Men både det att efter förra vintern borde de ha vant sig. Men det som irriterade mig idag var att Kommunen inte gjort något åt snön ens idag. Det låg säkert en halv decimeter slask på vägbanan och det var garanterat under nollan i luften. Man kanske ska vara glad att man inte behövde köra bil själv idag. För garanterat, jag slog nästan på ändan det första jag gjorde när jag kom utanför dörrn. Det såg verkligen ut som en ren dödsfälla med den påfrusna slasken från gårdagens töväder. Inte bra! Så i korthet, gårdagens minuspoäng till Västtrafik som är mesar, och dagens minuspoäng går till kommunen som garanterat inte hjälpte Västtrafik på traven… När ska de lära sig..?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: