SKRIVET: 2010-05-24, kl 17:02:25 | PUBLICERAT I: Allmänt

Underbar dag.

Idag har varit väldigt härlig! Vackert väder, härlig fika nere på stan och glada överraskningar. Gick ner på stan vid 13-tiden bara för att komma ut egentligen men oh så underbart. Gick runt i en härlig sommarklänning och bara njöt.
Första glada överaskningen på dagen blev när jag kollade om jag hade pengar kvar på mitt Espresso-kort (laddningsbart kort för Espresso House) och ja, det hade jag! Blev både en latte och deras nya lemon maräng pie. Mums! Tog så klart med mig godsakerna ut i solen. En bänk på torget blev den tillvalda platsen.
Då kom en mindre rolig överraskning.. Jag böjde mig fram för att fånga en servett som blåste iväg och hör ett RITCH! Det var blixtlåset i ryggen på min klänning som gick upp.. Hurra.. Och ännu roligare var att jag inte fick igen det där jag satt. Så jag tog på mig men medhavda jeansjacka och smet iväg till närmsta klädbutik och bad om att få låna deras provrum för att rädda situationen. När jag väl började pilla med klänningen insåg jag vad som hänt. Knappen som ska hålla ihop blixtlåset högst upp när man dragit upp det hade lossnat så där fanns inget som höll ihop.. Inte så konstigt då att missödet hände. Men men.. Vad göra. Blev till att ha jeansjackan på sig resten av eftermiddagen för man vet ju aldrig om det inträffar igen..
När jag ändå var nere på stan tog jag mig tid att gå in på Intersport och testa ett par converse i 36.5, bara för att se om de converse som jag pratade om tidigare verkligen var för små. Och till min lycka så var det en perfekt storlek! Så nu är det bara att börja buda på de där skorna i alla fall. Hurra! Ännu så länge kostar de bara 300:- om jag skulle vinna auktionen idag. Dock är det 5 dagar kvar.. Suck..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: