SKRIVET: 2010-05-02, kl 18:07:11 | PUBLICERAT I: Allmänt

Händelserik helg

I fredags kom min mor på besök. Och vi har varit i farten hela helgen. Valborgskvällen firades med en liten grillkväll med 20 andra studenter upp vid Kypegården. Och även fast att det regnade så hade vi det ganska bra. Men tyvärr blev det inte långvarigt då de andra inte var lika tålmodiga med regnet.
Lördagen bestod av besök vid Hornborgarsjön för att se om där var några eftersläntrande tranor. Vi var vid två olika utsiktsplatser. Den första hade ingen tran-aktivitet alls, men den andra hade en flock på säkert 30 stycken men de roade sig med att beta över 800 meter bort minst..
På vägen hittade vi lite andra sevärdheter. Bland annat ett galleri med konstnären Göran Löfwing. Han målar mest naturkonst i olja eller akvarell och både jag och mamma föll pladask för hans konststil.
http://www.lofwings.se/
Vi hittade även en skylt som sa "Bokskog" vilket både jag och mamma gillar att vandra runt i, men när vi kom dit såg där mer ut som urskog. Fint men inte riktigt det vi väntat oss.
När vi kom hem hjälpte mamma mig att sätta upp min klocka som jag tidigare pratat om, den utan urtavla. Jag är kär! Blev så sjukt bra!
Sedan mamma har åkt har jag även möblerat om vardagsrummet något. Ville ha lite mer ljus in från fönstret så blev lite mer plats mellan soffan och fönstret. Och jag ställde båda bokhyllorna på samma sida om soffan.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: