SKRIVET: 2010-06-30, kl 19:03:20 | PUBLICERAT I: Allmänt

Helt klart en produktiv dag.

Idag började med att vara upp med tuppen. Tandläkaren stod på programmet, så som det har gjort många dagar det senaste halvåret. Min tandläkare är väldigt snäll just nu och låter mig laga allt smått hon kan hitta innan jag behöver börja betala för mig nästa år. Idag skulle jag vara där redan 07.15!

Efter att ha fått halva ansiktet bedövat och en tand lagad gick jag upp mot skolan. Jag hade bestämt mig för att skriva ut en lite snyggare kopia av arbetet jag skrev om politikers användande av sociala medier. Detta för att jag lovat att dela med mig av arbetet till en av de medverkande. Så sagt och gjort. Jag gick sedan upp till kommunhuset för att överlämna kopian personligen och möts då av att personen jag skulle ge arbetet till för dagen är på semester, otur...

Efter att min bedövning började släppa och mitt smaksinne kom igång igen unnade jag mig en frukost på espresso house nere på torget bestående av en latte, apelsinjuice, en scone med en massa olika pålägg. MUMS!

När jag ändå var nere på stan tog jag chansen att införskaffa en del saker som jag gått och suktat över ett tag. Fyra nya gardinvepor som ska få agera avskiljare mellan vardagsrum och sovalkov, fotopapper för ett kommande projekt, en klipptid (välbehövt) och även lite kläder. Kläderna var väl varken nödvändiga eller uttittade i förväg men de slank med ändå (impulsshopping for the win!) vilket resulterade i ett vitt linne med spetskant och ett par marinblå "capri"-jeans. Dock har inte klädindustrin förstått det där med korta människor så när de säger capri så säger jag lagom långa...



Därefter hann jag knappt hem och vända med alla grejer innan det var dags för nästa uppgift. Jag hade bestämt möta med en tjej som hade lagt ut sin cykel till försäljning på blocket så det var bara att rusa. Cykeln var mycket fin och fick följa med hem.
Dilemmat var bara att det är en bra bit att cykla från Hedvigsborg till Sjöbo, ni som är Boråsare vet vad jag menar och för er andra så är det ungefär 7 kilometer, varav halva sträckan i lätt uppförsbacke. PUH! Jag kommer ha träningsvärk imorrn om inte redan ikväll.
Dags att ge sig iväg och handla mat!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: