SKRIVET: 2010-07-04, kl 14:47:02 | PUBLICERAT I: Allmänt

Katt utan dödsförakt skänkes till snabbtänkt fallskärmshoppare..

Ja det är så.. Snabbtänkt behöver man i alla fall vara för att fånga en katt som tappar fotfästet på fönsterbläcket och faller 10 meter rakt ner... Det är Puffen som har varit klantig och på något vis tagit sig ut utanför fönstret.. Fråga mig inte hur för jag såg bara att han helt plötsligt var där ute. Och när jag försökte få tag i honom så vandrade han utom räckhåll för mig och tappade sedan fotfästet och föll..
Nojig som jag är efter hans fall så tog jag honom till veterinären direkt samma kväll. Han var som tur var bara blåslagen, men både jag och han är nog lagom uppskrämda. Nu har vi vilat upp oss båda två.
I helgen har jag haft mina föräldrar på besök och vi har besökt Torpa stenhus som är ett 1400-talsslott som aldrig bytt ägare förutom genom arv. Vi gick en guidad vandring och fick höra historier om Gustav Vasas besök där och om en flicka som ska ha blivit inmurad i en vägg där.
http://www.torpastenhus.se/
När vi sedan kom hem därifrån hjälpte pappa mig att sätta upp min efterlängtade takkrona och jag monterade under tiden ihop hyllan som jag ska ha i badrummet. Och så här blev det nu när jag under dagen packat in allt som ska vara på den.
Min tanke var alltid att jag ville ha lite mer plats att lägga saker i badrummet. dessutom kände jag direkt som jag fick in hyllan i badrummet att där blev mer hemtrevligt. Det såg inte lika kalt ut längre.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: