SKRIVET: 2009-09-12, kl 13:59:33 | PUBLICERAT I: Allmänt

Jag älskar min säng..

Det var verkligen jättesvårt att kliva upp ur sängen idag. Även fast klockan hade slagit 12:30. Det är så mysigt när mina två kissar Puff & Vilja kommer upp och lägger sig där på morgonen. De bara gosar in sig bland kuddarna och gosar med mig framför allt =)
Men sen var det jobbigt av en annan anledning. Den är ju både bra och dålig dock. Träningsvärk... Alla vet vi ju varför den är dålig. Det gör ont. Och idag var det hela kroppen. Men men, man får väl skylla sig själv när man skippar gymmet i fem månader och sedan börjar på samma nivå som man slutade..

Men det blev en ganska mysig morgon. Nu när jag äntligen tagit tummen ur och städat upp köket så går det faktiskt att laga en riktigt trevlig frukost. Så idag blev det 2 koppar kaffe och havregrynsgröt med äppelmos. MUMS! Man måste ju få unna sig någon gång..!

Nu sitter jag alltså här framför datorn med den sista kaffeslatten i handen och skriver. Funderar på vad jag borde göra idag.

"Katterna har fått mat och vatten, så nej det behöver inte fixas. Jag kanske borde vattna orkidéerna, de har ju inte fått vatten på säkert en månad.. Och sen då?"

Ungefär så går mina tankegångar just nu.

Sen så klart måste jag ju göra mig i ordning för kvällen, klockan är ju redan en del. Och min buss går 15:52. Idag står det i alla fall en sak klart på schemat och det är att jag och M ska till hans syster där det är takslagarfest. Och för er som inte vet vad det betyder så är det när man bjuder in de som har hjälpt till att (oftast) bygga på ens hus.
I detta fall har huset fått sig en ordentlig omgång. Det har blivit utbyggt och fått nytt tak. Ännu så länge i alla fall. Enligt ägarna står fler projekt för dörren. Ska bli trevligt för en som faktiskt inte hjälpt till att se hur det gått =)

Hej hopp så länge! Nu ska jag se vad jag kan hinna göra av denna dagen =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: