SKRIVET: 2009-09-13, kl 23:12:32 | PUBLICERAT I: Allmänt

Hjälpreda..

Så idag har jag och M hjälpt hans syster att måla brädor till fasaden på hennes familjs hus. Och nej huset var inte klart, för er som läst tidigare inlägg. Festen var bara för att få umgås. Vilket vi verkligen lyckades med.

Gårdagskvällen började med att M's mamma kom och hämtade upp oss för att åka till M's syster. I bilen frågar hon glatt " Ni tycker väl om kräftor?". Jag blev väldigt glad av tanken att få prova på att skala kräftor då det var ett par år sedan jag var på kräftskiva och fick prova. Dock tycker jag att det är himlans mycket jobb för så lite mat.
Men vi hade en mycket trevlig kväll. Senare på kvällen erbjöd jag mig att komma tillbaka nästa dag (idag) för att hjälpa till med målning. Dock blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig...

Dagens morgon började för ovanlighetens skull med att jag försov mig. Och vad jag hatar när det händer. Stresshormoner upp till öronen och med panikslagna tankar på vad man behöver hinna fixa innan bussen går... Dock var det inte så mycket att göra då bussarna går varannan timme.. Det slutade med att jag hämtade upp M ca 2 ½ timme försent. Men så blir det väl ibland antar jag. =/

När man hjälper till hos M's syster U är hon noga med att bjuda på kaffe, vilket är mycket uppskattat. Denna dag visade det sig även att familjen ej ätit lunch ännu när vi kom dit. Detta slutade i att vi alla blev bjudna på lunch =)

Många plankor senare fick vi avnjuta kaffe och rostade mackor med honung =) Det är nåt som är riktigt MUMS!

När vi väl var hemma hos M igen tog jag mig friheten att lägga mig i hans mysiga säng och ta igen morgonens stressuppvaknande. Jag somnade självklart efter en godnattpuss och halvsov i nästan två timmar. Varav att jag höll på att missa tåget hem... Men jag klarade det med en knapp minuts marginal efter en något hastigare promenad än vanligt.

När jag väl kom hem möttes jag av två mycket kelsugna katter. Vilja fick jag bära runt på i över en kvart innan hon tyckte det var för varmt. Men hon har sedan följt efter mig hela kvällen och senare gjort mig följe i tv-soffan framför ett par avsnitt av Bones säsong 4. Puff har mest svassat runt oss båda, kelat lite, men hållt sig på soffryggen =)

Imorrn är det föreläsning i Presentationsteknik. En av två kurser jag tar denna termin. Även den roligaste. Den andra berättar jag mer om senare.
Nattinatt på er.
Här är mina kissar när de hjälper mig i köket.
Ps. Lägger in en bild på mina kissar för er som undrar hur de ser ut. Från vänster: Vilja, Puff Ds.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: