SKRIVET: 2009-10-05, kl 09:49:37 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tentamensvecka.

Hurra.. Man ska aldrig ta saker och ting för givet. Idag räknade jag med att veckans enda föreläsning började 9.00. (så få föreläsningar på grund av att vi ska ha tid att plugga till vår tentamen i organisationsteori på fredag) men icke. Då börjar den inte förrän 15.00!!
Idag gjorde det egentligen ingenting. Då får jag tidi till att plugga på tentan hela dagen, vilket jag inte gjort annars. Och ja, det är samma tentamen som jag tidigare förklarat att jag har haft problem med. Har du någonsin kännt att du inte förstår ett skvatt av vad som står i boken? Så har jag kännt hela kursen hittills. Thank God for Wikipedia! Vår bok i denna kursen är nämligen på engelska, vilket inte gör det lättare att förstå. Och nu så tröttnade jag till slut på att inte förstå vad där stod, så jag slog helt fräckt upp författarens namn på Wikipedia. Och jag har nog aldrig haft så många tända glödlampor över huvudet samtidigt! Först och främst fanns hans teorier förklarade på svenska på wikipedia. Något som underlättade enormt. Så nu ska jag börja läsa igenom allt detta och försöka översätta vår lärobok för egen räkning med hjälp av vad jag lärt mig från wikipedia.

De tunga regnmolnen av dysterhet som fanns i mitt huvud har just släppt. Nu kanske jag till och med kan klara denna tentan!

bokframsida till kurslitteraturen



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: