SKRIVET: 2009-12-30, kl 12:45:46 | PUBLICERAT I: Australien

Australian beach

Idag har vi varit på stranden hela dagen. Solat hela dagen vilket känns på diverse ställen.



Det var säkert 25 grader i vattnet och en friska 30 (minst) i luften. Och jag fick chansen att prova något jag aldrig provat förr, nämligen Boogie-board. Det är som en kort surfbräda som du ligger ner på och surfar.




Och detta är ungefär hur stor den är i jämförelse (btw är jag bara 160 cm lång)



Det var ganska svårt enligt mig att rida på vågorna någon längre bit men det krävs en hel del öva och teknik. Det handlar om att få brädan i rätt vinkel så att du samlar vågens vatten bakom och att brädan skjuts frammåt. Samtidigt måste du ha lite fart innan vågen träffar dig annars tappar du vågen ändå.
Jag hoppas att jag någon gång får chansen att öva mer i denna sport då det var roligt även fastän att jag aldrig lyckades särskilt bra.

Så nu ska vi se om jag kan få bort all överflödig sand och kansker få min solbränna att lugna sig. Jag hade ändå solskyddsfaktor 50 på mig, men den tog vattnet och sen var det kört.

Så hej svejs ifrån värmen!


Mathias CoolWater

Låter som du har det trevligt där nere :) skönt att allt verkar fungera bra! :) Hoppas du inte bränner dig nu, dom första dagarna, :\ kan ju bli jobbigt isf... SIKTIG!



Men men, nyår idag :D skall till The TaffinatorZ ikväll och hoppas på en underbar kväll här också ^^ kommer förmodligen kännas rätt ensamt att stå där i den 20-30cm snö som ligger... Hade känts skönt men någon att hålla sig nära när vi spanar efter raketer! Hur blir nyårsfirandet i Australien?



Vi klarar oss bra här hemma trots snön, dina katter uppför sig och är snälla mot mig och dom är som vanligt jätte-söta ^^ Puff har tillochmed fattat tycke för min "pek-pil" på datorn så han och min dator kanske har en framtid...

Vilja är fortfarande lite skygg men hon kommer på mornarna och lägger sig i sängen eller lägger sig i knät när jag satt mig till ro vid datorn, så länge det är på hennes regler och hon inte blir jagad så kommer hon också :)



Ha det bra och håll oss uppdaterade! :D



Gott Nytt ÅR!!!

Gott Nytt ÅR!!!

Gott Nytt ÅR!!!

Gott Nytt ÅR!!!


Stina

Avis man blir;) ska väll inte klaga, jag fick en vecka i värmen jag med, men australien låter jättehärligt jue! :o kram på dig och god jul lite i efterskott!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: